دسته بندی ها

جستجو در مقالات

آشنایی با کارکرد کلیدهای کیبورد

به طور کلی کلیدهای کیبورد در بیشتر موارد دارای دو عملکرد هستند . یک عملکرد که با برچسب روی کیبورد قابل مشاهده است و عملکرد دیگر که به صورت کوچکتر بر روی کلید مشخص شده و یا مخفی میباشد .
کاربرد کلید Shift :

کلیدی کاربردی که با نگه داشتن آن و زدن کلید های دیگر برخی از عملکرد های مخفی صفحه کیبورد نمایش داده میشود به عنوان مثال فشردن همزمان کلید های Shift و H درصورتی که کیبورد در حالت فارسی باشد حرف < آ > تایپ میشود . همچنین با فشردن همزمان کلید Shift و Alt زبان کیبورد تغییر میکند .

کاربرد کلید Fn :

کلید Fn بر روی کیبورد های جدید گذاشته شده است . کلید هایی که با این کلید ترکیب میشوند ، نوشته ای با رنگ دیگری به صورت کوچک در قسمتی از کلید دارند . بیشترین کلیدهایی که با کلید Fn ترکیب میشوند در قسمت F1 . F2 و... هستند که کنترل هایی مانند صدا را فعال میکنند .

کاربرد کلید NUM LOCK:

وضعیت فعال بودن این کلید با چراغی بر روی کیبورد و یا بدنه لپ تاپ مشخص میشود . در صورت فعال نبودن این کلید اعداد در قسمت نام پد ( بخش شبیه به ماشین حساب کیبورد ) فعال نمی باشند و با فشردن اعداد ، عددی تایپ نمیشود .

 

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش